torsdag 8 september 2016

Sorry...

Jag har försökt att ta 7-veckorsbilder, men det funkar inte eftersom vi sällan är hemma samtidigt i vår familj. Vi kör "skift" för att få tillvaron att fungera med jobb, skola, hundar och valpar. Det fungerar bra, men det är väldigt svårt att fotografera själv. Det finns en video här:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008569116719

Valparna växer och är fortfarande den finaste kullen någonsin. Timjas var superbra, men denna är strået vassare. Jämnare. Lite mer välvinklade. Lite mer galna. Ja, faktiskt helgalna. Som jag verkligen vill att de skall vara.

Mina valpköpare är alltid bra. Fantastiska faktiskt. De här köparna är inga undantag. Superbra! Alla har haft hund/vuxit upp med hund innan. 2 av dem köper sin andra hund av mig och en familj hämtar sin tredje Aberlours-hund. Det är bra betyg och jag är oändligt tacksam. Päivi och Juha som äger Nemo (pappa till valparna) hämtar sin "lillebror" på söndag. Det är fantastiskt att en så aktiv hundägare i vårt grannland vill ha en valp. Lite partiska är de förstås eftersom de också tycker att Nemo är finast i världen, men för mig är det väldigt roligt.

Stackars Matilda och Linus hålls på halstret in i det sista för att få veta vilken hanvalp som flyttar till dem. Tur att de är så bra båda hanarna, för jag har stora förhoppningar på den som stannar i Sverige. Han kommer att få bästa tänkbara hem med mycket kärlek, tid och engagemang. Och förhoppningsvis får han hänga med på lite utställningar och andra roliga saker (med sina ägare såklart).

Nu är klockan snart elva och jag ska gå och lägga mig. Jättetrött... Men på ett positivt sätt. Jag har mycket att göra, men det är kul. Kenneln är kul, familjen är kul (men jag saknar Annie!), jobbet är kul - och då är livet kul. Det underlättar! Min målsättning är ALLTID att ha kul. Har man inte kul är det aldrig värt besväret oavsett vad som kommer ut.

GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar