söndag 21 maj 2017

Valpäventyret är över och utställning i Hässleholm.

Sist ut att flytta var "Benny" (A. Hasta Mañana). Klart att en kille ur "Abba-kullen" måste få sitt namn efter en av gruppmedlemmarna. Benny bor numera hos familjen Hugo i Bankeryd. 

Sista dygnet låg han i soffan, sov bredvid min säng och följde mig som en skugga. Ola blev helt kär i honom och tyckte han var den bästa valpen på länge (det tycker Ola varje gång vi har en valp som får lite specialbehandling).

Det har varit ett underbart och väldigt intensivt äventyr med två kullar så tätt. Alla behöver sin tid, precis som alla familjer. Jag måste medge att jag är ganska trött nu efter förkylningen som inte ger sig, nationella prov och åttaveckorsvalpar. Imorgon blir det en signal till vårdcentralen, kanske behöver jag lite antibiotika. 

Tusen tack alla härliga valpköpare. Det är ni som gör det så otroligt roligt att föda upp hundar!

Idag var vi i Hässleholm på Internationell utställning. 
Så himla kul att Shandis fina valpar visar framfötterna! Vimsa (A. Harvest Moon) BIR och Sheldon (A. Southern Man) BIM. Domaren sa om Sheldon att han satt upp en hund som såg ut som Sheldon som BIS i Spanien. Eftersom han sedan satte upp Vimsa framför Sheldon måste hon ju varit ännu bättre! Grattis Jonna och grattis Matilda och Linus! 
Framåt kvällen passade vi på att klippa av Sheldon pälsen. Lika fin under!

1 kommentar:

  1. Så härligt att alla valpar nu har egna fina familjer! Skönt också med lite lugn och ro för er. Grattis till framgångarna i Hässleholm.
    /Ylva

    SvaraRadera