måndag 15 januari 2018

Jag tränar...

Just nu tränar jag på min uthållighet och mitt tålamod. 😫
Måndagar är mina mest intensiva dagar. Jag börjar tidigt och slutar i regel tidigt - men har dagen knökfull av lektioner. Idag  avslutar vi dessutom med "läslyftet", så då slutar vi sent.
God tanke, men det börjar kännas lite tjatigt. "Kollegialt lärande". Tredje gången gillt... Jag har fattat nu. Jag är dessutom lärare även i svenska (förutom matte, samhällskunskap, geografi, historia, religion och musik), så det blir ganska självklart.
Nu har jag snart lyssnat på vad alla kollegor gjort på sina lektioner. Spännande... eller inte (både ock såklart).
Och inget av tikskrällena har börjat löpa! Fast det närmar sig nog.Väntan... 😡  Don't like!
Jag lääängtar 💗
 Farin som valp - hon heter Aberlours Brown Sugar i stamtavlan, där av det mycket fyndiga namnet.




Maxine som valp, lite olika åldrar. Hon var så söt när hon var valp att det värkte i hjärtat. Vi skulle inte ha någon mer hund, men det gick bara inte att sälja henne. Helt underbar!
I år finns det dock inte utrymme för någon valp att stanna hemma hos oss (vi har redan för många hundar). Men givetvis behåller/samäger jag minst en valp ur varje kull.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar